SOCIETAT D'EDUCACIÓ MATEMÀTICA DE LA COMUNITAT VALENCIANA

"AL-KHWARIZMI"


 

OLIMPÍADA MATEMÀTICA

FASE COMARCAL DE VALÈNCIA


 

Tenim arrancada la preparació de la XVIII Olimpíada Matemàtica. Ací podreu anar trobant més informació respecte de la fase Comarcal i Provincial. No vos oblideu de llegir les bases de participació.

     
  1.- Convoca.
2.- Organitza.
3.- Participants.
4.- Objectius de l'Olimpíada Matemàtica.
5.- Desenvolupament.
6.- Fase Comarcal.
7.- Fase Provincial.
8.- Fase Autonòmica.
9.- Puntualitzacions.
 

1.- Convoca : Societat d' Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana "Al-Khwarizmi".

2.- Organitza : Assemblea Provincial de València de la Societat "Al-Khwarizmi".

3.- Participants: L’alumnat matriculat en Tercer Cicle de Primària (5è. i 6è.) i en E.S.O. per al curs 2006 – 2007 en Centres Públics i Privats de la Comunitat Valenciana. Els alumnes queden agrupats en tres nivells: Primer Cicle ESO (A), Segon Cicle ESO (B) i Tercer Cicle de Primària (C).

4.- Objectius de l’Olimpíada Matemàtica:

  • Divulgació de les matemàtiques a través de la resolució de problemes.
  • Afavorir una actitud positiva cap a les matemàtiques entre l‘alumnat i la societat en general.
  • Potenciar el gust per la resolució de problemes a través d’una activitat formativa, lúdica i creativa.
  • Desenvolupar capacitats d’intuïció, raonament, imaginació i deducció.
  • Fomentar la convivència, l’intercanvi d’idees i amistat entre estudiants i professorat.
  • Divulgar les proves proposades amb l’objectiu d’oferir material de recolzament al professorat de Matemàtiques i incorporar l’ús de les tecnologies imperants a les classes de matemàtiques.

5.- Desenvolupament: L’Olimpíada consta de vàries fases: Comarcal, Provincial, Autonòmica i Nacional.

  • A la Fase Comarcal se seleccionaran 48 participants per nivell, que passaran a la Fase Provincial. La Fase Comarcal consistirà en dues proves: una prova de caràcter individual i una prova per equips. Se celebrarà el dissabte 31 de Març de 2007 pel matí a les diferents seus designades per l’organització.
  • A la Fase Provincial se seleccionaran 8 finalistes per nivell, que passaran a la fase Autonòmica. La Fase Provincial consistirà en una Jornada festiva i matemàtica, amb una prova individual i dues proves per equips, i se celebrarà al llarg del dissabte 5 de maig de 2007 a l’IES Joan Fuster de Sueca.
  • A la Fase Autonòmica se seleccionaran 3 participants de 2on. d'ESO que passaran a la Fase Nacional. La Fase Autonòmica consistirà en la participació d’un cap de setmana de convivència amb proves individuals i per equips a Alacant, i se celebrarà els dies 2 i 3 de Juny.

6.- Fase Comarcal.

Per a inscriure’s a la XVIII Olimpíada Matemàtica l’únic requisit és estar matriculat durant el curs 2006-2007 en el curs corresponent al nivell, i pagar els drets d’inscripció. Cada participant en la Fase Comarcal de l’Olimpíada Matemàtica haurà de pagar 5€ de drets d’inscripció, en els quals s’inclouen: samarreta commemorativa de l’Olimpíada, material i record de participació. Caldrà ingressar per transferència la quantitat corresponent a tots els alumnes del mateix Centre al següent número de compte de Bancaixa: 2077-0347-10-1101056867, indicant en la referència el nom del Centre. Els Centres únicament podran presentar aquell número d’alumnes dels que tinguen pagada la seua inscripció.

 

Demanem als professors fer una selecció prèvia dels alumnes que representaran al seu col·legi o institut, en una activitat a desenvolupar al propi Centre. També demanem ens indiquen quants seran els professors acompanyants així com totes les seues dades, i col·laborar en el desenvolupament de les proves. De cada Centre es podran presentar per a cada nivell, com a màxim, el següent número d’alumnes:

 

Nº de línies en el Centre*

1

2 o 3

4 o 5

6 o 7

8 o més

Nº màxim d’alumnes per nivell

3

4

6

7

8

(*) El número de línies és el número de grups d'alumnes que hi ha en cada curs. En el cas de que en un cicle hi haja en cada curs un diferent número de grups, entendrem pel número de línies el número major.  

El professor o professora responsable de l’activitat omplirà el formulari d’inscripció ‘on line’ amb la relació de participants indicant les dades del justificant d’ingrés dels drets d’inscripció abans del 25 de Març de 2007. El formulari està al requadre que trobaràs un poc més endavant. Caldrà elegir a quina de les quatre seus el Centre té preferència per a participar a la Fase Comarcal: Oliva, Ontinyent, Sueca o Vilamarxant. L’organització es reserva la possibilitat de canviar a un Centre la seu sol·licitada, amb l’ànim de mantenir l’equilibri en quan al número de participants a cada seu. Una volta tancat el període d’inscripció, no s’admetran modificacions ni canvis a la llista d’inscripcions. L’organització enviarà un correu electrònic amb la confirmació de les dades enviades pel Centre, per tal de contrastar les possibles errades i notificar les modificacions que el professorat del Centre considere oportunes.

 

Una volta celebrada la Fase Comarcal, el Jurat designat per la SEMCV designarà entre tots els participants a les diferents Seus a 48 participants per nivell com a seleccionats per a participar en la Fase Provincial. La informació es farà pública a la pàgina web de la Societat a partir del 3 d’abril. Demanem al professorat dels alumnes seleccionats ens avisen de qualsevol baixa en el cas de no poder assistir a la següent fase, per tal de substituir a l’alumne absent per un reserva.

 

 

Per a qualsevol dubte o consulta es poden dirigir a nosaltres per  correu electrònic:

e-mail: olimpiadavalencia@gmail.com

 

DATA

DISSABTE, 31 DE MARÇ DE 2007, 9:00 h.

LLOC DE REALITZACIÓ IES GREGORI MAIANS (OLIVA)  

IES L'ESTACIÓ (ONTINYENT)    

IES JOAN FUSTER (SUECA)     

COLEGIO S. FRANCISCO Y STO. DOMINGO (VILAMARXANT)   
Atenció: la lupa vos orientarà com arribar a cada centre.

INSCRIPCIONS ATENCIÓ:

¨ ENGUANY ADMITIREM ÚNICAMENT INSCRIPCIONS ON-LINE.
¨ EL PAGAMENT DELS DRETS D'INSCRIPCIÓ CAL FER-LOS PER TRANSFERÈNCIA INDICANT EL NOM DEL CENTRE

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

valencia(arroba)semcv.org
La data tope d'inscripció és el 25 de Març de 2007.

 

7.- Fase Provincial:

DATA

5 DE MAIG DE 2007

LLOC DE REALITZACIÓ IES JOAN FUSTER (SUECA)

 

8.- Fase Autonòmica:

Setanta-dos finalistes participaran en una convivència matemàtica de cap de setmana mentre resolen una nova prova Matemàtica. Els classificats de cada nivell representaran a les seues províncies en la Fase Autonòmica.

Els tres finalistes de 2º d’E.S.O millor classificats en la fase Autonòmica de la Comunitat Valenciana, sempre que complisquen els requisits exigits, participaran en la XVIII Olimpíada Matemàtica Nacional, convocada per la Federació Espanyola de Societats de Professors de Matemàtiques, que se celebrarà a Navarra a finals del mes de Juny.

  • FASE AUTONÒMICA
  • DATA

    2 I 3 DE JUNY DE 2007

    LLOC DE REALITZACIÓ
  • Hogar Provincial de Alicante
  • 9.- Puntualitzacions :

    1.- Si per altres compromisos algun participant no pogués presentar-se el dia de la convocatòria, quedaria autodescalificat.
    2.- Els participants hauran de presentar-se amb el material habitual per a la realització d’una prova escrita de matemàtiques.
    3.- La Societat "Al-Khwarizmi" pot modificar les dates i seus anunciades en el supòsit de presentar-se dificultats d’organització. En aquest supòsit s’avisaria telefònicament als afectats.
    4.- Els desplaçaments a les seus corresponents, dins de la Comunitat, correran a càrrec dels participants. El desplaçament a l’Olimpíada Nacional corre a càrrec de la Societat d´Educació Matemàtica "Al-Khwarizmi".
    5.- El allojament i manutenció de les "Jornades de Convivència" a Alacant corren per compte de la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana "Al-Khwarizmi".
    6.- A la fase Nacional, els 3 finalistes seleccionats, aniran acompanyats per una persona designada per l’organització.
    7.- La participació en l’Olimpíada Matemàtica suposa l’acceptació de les bases.
    8.- La interpretació de les bases correspon a la Societat d’Educació Matemàtica "Al-Khwarizmi".